..::مجله سینما::..

اخبار سینمای ایران و جهان و ...

..::مجله سینما::..

اخبار سینمای ایران و جهان و ...

پیش بینی کاندیداهای بهترین فیلم اسکار 2010

رقابت سنگین 15 فیلم برای قرار گرفتن در میان 10 نامزد اسکار بهترین فیلم

پیش بینی کاندیداهای بهترین فیلم اسکار 2010


دو برابر شدن تعداد نامزدهای اسکار بهترین فیلم تمام معیارها برای حدس زدن نام نامزدهای احتمالی این رشته در هشتاد و دومین دوره مراسم اسکار را دگرگون کرده است.
لس آنجلس تایمز اعلام کرد امروز دیگر گفتن اینکه اعضای آکادمی اسکار از فرصت و امکان انتخاب 10 فیلم برای بخش بهترین فیلم چگونه استفاده می‌کنند بسیار سخت شده است؛ آیا آنها مثل چند سال اخیر انگشت روی فیلم‌های جدی و بزرگ می‌گذارند یا امکان درخشش به فیلم‌های کمدی، مستقل انیمیشن یا کمتر دیده شده می‌دهند.

تا زمان برگزاری مراسم اسکار در ماه مارس سال 2010 ماهها وقت باقی است و پیش‌بینی فیلم‌های برتر امسال برای قرار گرفتن در فهرست 10 نامزد اسکار بهترین فیلم هنوز زود به نظر می‌رسد. اما آنچه در پی می‌آید فهرستی احتمالی از پنج فیلم خوب تا فوق‌العاده، پنج فیلم مستقل و مهجور و پنج فیلم مورد پسند تماشاگران است:

*** رقبای اصلی اسکار 2010:

خبرچین: استیون سودربرگ با بازی مت دیمن فیلمی کارگردانی کرده که چند فیلم نامزد اسکار مانند "نفوذی" مایکل مان و "مایکل کلیتن" تونی گیلروی را به یاد همه می‌آورد.

شکست‌ناپذیر: تنها چیزی که اعضای آکادمی اسکار از خود کلینت ایستوود بیشتر دوست می‌دارند، یک فیلم زندگینامه‌ای است و چه بهتر که این فیلم درباره نلسن ماندلا با بازی مورگان فریمن باشد.

استخوان‌های دوست‌داشتنی: همه پیتر جکسن را با سه‌گانه "ارباب حلقه‌ها" می‌شناسند. او این بار چرخشی در نوع فیلمسازی خود به وجود آورده و کتاب بسیار پرفروش آلیس سیبولد را فیلم کرده که محبوب اعضای آکادمی اسکار است.

9: دانیل دی لوئیس، جودی دنچ، نیکول کیدمن، هاروی وینستین تهیه‌کننده و راب مارشال کارگردان موزیکال "شیکاگو". همه این ستارگان برنده اسکار در یک فیلم جمع شده‌اند.

شاتر آیلند: مارتین اسکورسیزی با لئوناردو دی کاپریو ستاره "مردگان" دوباره در یک فیلم همکاری کرده است. به توضیح بیشتر که نیاز نیست؟


*** ستارگان در حال ظهور:

آملیا: هیلاری سوانک ستاره‌ای که دو بار برنده جایزه اسکار شده نقش آملیا ارهارت را در این فیلم زندگینامه‌ای بازی می‌کند. کارگردان هم کسی نیست جز میرا نایر تحسین‌شده.

برادران: جیم شرایدن فیلمساز ایرلندی خالق "پای چپ من" در تازه‌ترین ساخته خود از بازی جیک گیلنهال، توبی مگوایر و ناتالی پورتمن بهره برده است در یک روایت امروز از داستانی جنگی.

آغوش‌های شکسته: پدرو آلمودوار هواداران بسیاری در هالیوودی دارد، اما هنوز یکبار هم نامزدی اسکار بهترین فیلم را تجربه نکرده است. شاید امسال طلسم با فیلم تازه پنه‌لوپه کروز بشکند.

ارزشمند: برنده سه جایزه اصلی از جشنواره فیلم ساندنس از جمله جایزه بزرگ هیئت داوران. درامی بسیار تلخ و جدی که در محافل رسمی فراوان تحسین شده است.

بالا در آسمان: جیسن ریتمن که با "جونو" نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شد، این بار با یک کمدی دیگر بازگشته است. بازیگر فیلم هم جرج کلونی است که یکی از بازیگران محبوب اسکار به شمار می‌رود.


*** خارج از قاب:

آواتار: این بیشتر استثنا است تا قانون که بلاک‌باسترهایی نظیر "تایتانیک" و "ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه" جوایز اسکار را درو کنند. اما تازه‌ترین تجربه سه‌بعدی جیمز کامرون بسیار مهمتر از آن است که بتوان نادیده‌اش گرفت.

جولی و جولیا: کمدی‌های عاشقانه نورا افرون معمولا چندان باب طبع اعضای آکادمی اسکار نیست. اما ستاره‌هایی مثل مریل استریپ و ایمی آدامز چرا. نخستین نشانه‌های فیلم هم بسیار قوی بوده است.

مستند بدون نام مایکل مور: مستندساز چپگرا یکی از چهره‌های محبوب هالیوود است و سابقه بردن جایزه اسکار را هم در کارنامه دارد. او این بار روی بحران اقتصادی تمرکز کرده که شاید به مذاق اسکاری‌ها خوش بیاید.

سفر ستاره‌ای: تا جایی که بتوانید تصور کنید از سنت‌های مورد پسند اسکار فاصله دارد. اما نمی‌توان تایید منتقدان و استقبال خوب تماشاگران را نادیده گرفت.

بالا: انیمیشن‌های پیکسار معمولا از فهرست اسکار بهترین فیلم جا می‌مانند. اما امسال با افزایش تعداد نامزدهای این بخش دیگر آکادمی توجیهی برای گذشتن از کنار نام فیلم‌های بهترین استودیو انیمیشن‌سازی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد